După o perioadă în care a fost închisă din cauza situației epidemiologice, Biblioteca Universității Politehnica Timișoara își reia activitatea, din 18 mai 2020, însă anumite servicii rămân în continuare restricționate.
În prima etapă vor fi reluate serviciile de împrumuturi și restituiri ale cărților și documentelor, întocmirea fișelor de lichidare, eliberarea adeverințelor pentru doctoranzi în vederea susținerii tezei de doctorat.
În această perioadă, accesul în bibliotecă se va realiza cu respectarea unor reguli stricte pentru limitarea răspândirii coronavirusului Sars-Cov-2. Astfel, pentru împrumutul și restituirea cărților și documentelor, activitățile se vor desfășura doar în holul principal al Bibliotecii, iar accesul se va face pe la intrarea din str. Traian Lalescu. Utilizatorii vor purta obligatoriu mască, iar restituirile se vor face la self-check-urile din hol. Fișele de lichidare vor fi transmise, de către personalul Bibliotecii, în format electronic, direct către secretariatele facultăților.
De menționat este și faptul că Biblioteca UPT a prelungit termenul de restituire al tuturor publicațiilor împrumutate până la data de 15 iunie 2020; pentru depășirile cu începere din data de 20 martie 2020 și până la data de 15 iunie nu se vor percepe penalizări. Toate cărțile restituite de utilizatori vor fi sterilizate cu ajutorul lămpilor UVC. Studenții care doresc să împrumute cărți de la Bibliotecă vor transmite, cu 24 de ore înainte, prin e-mail, o solicitare în acest sens care să cuprindă titlurile volumelor dorite.
În cazul doctoranzilor, în vederea eliberării adeverințelor necesare pentru susținerea tezei de doctorat, accesul în Bibliotecă se va face pe la intrarea dinspre terenul de sport.
În actuala etapă, nu este permis studiul în sălile de lectură, iar în bibliotecă vor fi primiți maxim trei utilizatori în același timp. Pentru toate aceste activități, Biblioteca UPT va fi deschisă după următorul program: luni-joi - 9.00-15.00, vineri - 9.00-14.00.
Celelalte servicii rămân accesibile în mediul online prin intermediul paginii web library.upt.ro (logarea se face cu ajutorul contului UPT): informare şi documentare prin accesarea catalogului electronic al bibliotecii, comunicare cu bibliotecarii, acces la Depozitul Digital dSpace, respectiv la Bazele de Date din cadrul consorțiului Anelis Plus.
În următoarea perioadă vor fi organizate webinarii în vederea redactării lucrărilor de licenţă şi de masterat, precum şi a realizării bibliografiei. Toate noutăţile vor fi postate pe pagina web (library.upt.ro), precum și pe paginile de Facebook şi de Instagram ale Bibliotecii.