Atribuţiile Comisiei pentru învățământ și marketing universitar a Senatului UPT, în conformitate cu art. 5 din prezentul regulament, sunt:
(1) dezbate și propune spre aprobarea Senatului UPT metodologiile şi regulamentele privind organizarea şi funcționarea universității, pe domeniile sale de competență, pornind de la proiectele proprii sau de la proiecte elaborate de Consiliul de Administrație;
(2) dezbate și propune spre aprobarea Senatului UPT metodologiile şi regulamentele privind organizarea și desfășurarea procesului de învățământ (admitere, finalizare studii, activitate profesională a studenților, practică etc.);
(3) dezbate și propune spre aprobarea Senatului Universitatea Politehnica Timișoara structura anului universitar;
(4) realizează rapoarte de monitorizare și de control a activității Rectorului și a Consiliului de administrație, pe domeniul său de competență;
(5) analizează oportunitatea și propune Senatului aprobarea/respingerea înfiinţării de noi programe de studii, inclusiv în sistem de învățământ superior dual, de încheiere a acelor programe de studii care nu se (mai) încadrează în misiunea universităţii şi/sau nu sunt de interes pentru societate şi/sau nu pot fi susţinute la un nivel de calitate corespunzător şi/sau sunt ineficiente financiar;
(6) realizează un referat pe domeniul său de competență, în vederea validării raportului anual al Rectorului cu privire la starea universității;
(7) dezbate, amendează și propune Senatului UPT spre aprobare normele de dimensionare a formaţiilor de studiu, pornind de la propunerea Consiliului de administrație, cu respectarea standardelor de calitate ale ARACIS și prin raportare la cifrele de școlarizare aprobate de Ministerul Educației;
(8) dezbate, face amendamente și propune Senatului spre aprobare normele de întocmire a statelor de funcţii ale personalului didactic din UPT, pornind de la propunerea Consiliului de administraţie, în colaborare cu membrii Comisiei pentru Resurse Umane și Dezvoltarea Carierei Profesionale;
(9) analizează dosarele de gradații de merit ale cadrelor didactice din UPT din punct de vedere al cuantificării activităților didactice și propune Senatului UPT aprobarea/respingerea acordării de gradații, împreună cu Comisia de Resurse Umane și Dezvoltarea Carierei Profesionale, respectiv cu Comisia pentru Cercetare Ştiinţifică, Inovare și Transfer tehnologic;
(10) analizează și propune amendamente la Strategia de marketing universitar propusă de Departamentul de Marketing;
(11) evaluează oportunitatea dezvoltării unor parteneriate cu mediul preuniversitar și /sau universitar și face propuneri în acest sens;
(12) propune măsuri pentru întărirea și valorizarea brandului UPT în rândul populației tinere;
(13) întreprinde demersuri pentru a sprijini eforturile departamentelor de specialitate pentru a corela oferta educaţională cu cerinţele existente pe piaţa forţei de muncă şi tendinţele acesteia;
(14) dezbate, generează și propune Senatului spre aprobare metodologii, regulamente și alte documente privind dezvoltarea unor colaborări strategice cu alte țări din spațiul economic european sau non-european, în consultare cu Comisia pentru relații internaționale;
(15) colaborează cu Comisia pentru comunicare și imagine, activităţi culturale și sportive, relația cu alumni pentru armonizarea activităților de promovare a universității; a
(16) desemneaza, în cadrul concursului „Ioan de Sabata”, câștigătorul premiului la nivel de universitate pentru categoria „Inovație în Educație”;
(17) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de către Senat sau la solicitarea Preşedintelui Senatului UPT sau a Vicepreședintelui Senatului responsabil de această comisie, în domeniile sale de competență.