Atribuţiile Comisiei pentru Buget și Resurse Financiare a Senatului UPT, în conformitate cu art. 5 din prezentul regulament, sunt:
(1) generează propuneri de amendamente privind modificarea Cartei Universitare, în domeniile sale de competență;
(2) analizează și propune amendamente privind structura, organizarea și funcționarea UPT, în domeniile sale de competență;
(3) analizează și propune amendamente la planul strategic de dezvoltare instituţională şi planurile operaționale pornind de la proiectele propuse de Rector, în domeniile sale de competență;
(4) analizează și propune amendamente la proiectul de buget anual și execuția bugetară, pornind de la propunerea Rectorului;
(5) propune Senatului plafoane pentru operațiunile financiare desfășurate de universitate, în conformitate cu legislația în vigoare;
(6) analizează și face propuneri pentru metodologii și regulamente privind organizarea şi funcționarea universității în domeniul gestiunii și utilizării resurselor financiare, pornind de la proiecte proprii sau de la proiecte elaborate de Consiliul de administraţie;
(7) realizează rapoarte de monitorizare și de control a activității Rectorului și a Consiliului de administrație, în domeniul gestiunii și resurselor financiare;
(8) analizează și propune amendamente la stabilirea numărului posturilor pentru personalul didactic și de cercetare auxiliar, în funcție de bugetul și specificul instituției, al facultății, al departamentului sau al școlii doctorale;
(9) analizează din punct de vedere al oportunității financiare și propune Senatului spre aprobare proiectele de cooperare sau asociere pe plan national şi internaţional, care implică participarea financiară a universitatii, respectiv înființarea, pe perioadă determinată şi pe durata desfășurăriii unor proiecte, a unor unități de cercetare distincte sub raportul bugetului de venituri și cheltuieli;
(10) analizează din punct de vedere al oportunității financiare și propune Senatului spre aprobare înființarea de către universitate, singură sau prin asociere, de societăți, fundații, asociații, unități de învățământ preuniversitar, conform prevederilor legale;
(11) analizează din punct de vedere al oportunității financiare și propune Senatului spre aprobare înființarea de filiale și extensii universitare, formarea de consorţii, respectiv fuziunea cu alte universităţi, la propunerea Consiliului de Administrație;
(12) analizează din punct de vedere al oportunității financiare și propune Senatului spre aprobare acordarea prin contract a dreptului de administrare și folosire a bunurilor patrimoniale societăților comerciale sau asociațiilor în care universitatea are calitatea de asociat sau acționar, ori fundațiilor în care universitatea are calitatea de fondator;
(13) analizează raportul anual al Rectorului cu privire la starea universităţii pe zona sa de competență și propune Senatului UPT aprobarea sau respingerea acestuia;
(14) îndeplineşte alte atribuţii specifice în domeniile sale de competență, stabilite de către Senat sau la solicitarea Preşedintelui Senatului UPT sau a Vice-Președintelui Senatului ce coordonează activitatea comisiei;
(15) colaborează cu celelalte comisii ale Senatului UPT în vederea îndeplinirii rolului și atribuțiilor asumate.