Atribuţiile Comisiei pentru Resurse Umane și Dezvoltarea Carierei Profesionale a Senatului UPT, în conformitate cu art. 5 din prezentul regulament, sunt:
(1) analizează și generează propuneri de metodologii, regulamente, proceduri şi amendamente privind cariera, drepturile și obligațiile personalului angajat al UPT;
(2) dezbate, face amendamente și propune Senatului spre aprobare metodologiile şi regulamentele privind organizarea şi desfăşurarea activităților/proceselor legate de Resursa Umană din UPT, pornind de la proiecte proprii sau de la cele propuse de Consiliul de Administrație;
(3) analizează și propune spre aprobarea Senatului UPT criteriile de evaluare și indicatorii de performanță pentru membrii comunității academice din UPT, pornind de la proiecte proprii sau de la cele propuse de Consiliul de Administrație;
(4) realizează rapoarte de monitorizare și de control a activității Rectorului și a Consiliului de administrație al UPT, pe domeniul de competență al comisiei;
(5) analizeazǎ, dezbate şi propune Senatului spre aprobare metodologiile de concurs şi rezultatele concursurilor pentru ocuparea funcțiilor didactice şi de cercetare din UPT;
(6) dezbate, generează amendamente și propune Senatului spre aprobare normele de întocmire a statelor de funcţii ale personalului didactic, de cercetare, didactic auxiliar şi administrativ, pornind de la propunerea Consiliului de Administraţie;
(7) dezbate, generează amendamente și propune Senatului spre aprobare proiecte privind criteriile şi metodologiile de menținere a calității de titular după împlinirea vârstei de pensionare, de acordare a gradaţiilor de merit, stabilite din inițiative proprii sau pornind de la propunerile Consiliului de administraţie al UPT;
(8) analizează dosarele de gradații de merit ale personalului didactic și de cercetare, modalitatea de acordare a punctajelor și propune Senatului UPT aprobarea sau respingerea acordării gradațiilor de merit, împreună cu Comisia pentru învățământ și marketing universitar și cu Comisia pentru Cercetare Ştiinţifică, Inovare și Transfer tehnologic;
(9) dezbate și propune Senatului spre aprobare metodologia de cuantificare în ore convenționale a tuturor activităților cuprinse în norma didactică, în funcție de domeniul și programul de studii, de profil și de specializare;
(10) analizează propunerile de acordare a gradațiilor de merit pentru personalul didactic auxiliar și administrativ transmise de Consiliul de Administrație, pe baza documentelor justificative și a punctajelor obținute, și propune Senatului UPT aprobarea sau respingerea acordării gradațiilor de merit;
(11) analizează dosarele de conferire a titlului onorific de „Profesor Emerit”, de acordare a titlului de „Doctor Honoris Causa” ale universităţii și propune Senatului UPT aprobarea sau respingerea lor; la solicitarea Consiliului de administrație analizeaza propunerea acordării și altor categorii de distincții sau titluri onorifice;
(12) analizează propunerile de sancţionare a personalului cu performanţe profesionale slabe, pornind de la propunerile Rectorului, în baza unei metodologii proprii şi a legislaţiei în vigoare;
(13) analizează Raportul anual al Rectorului cu privire la starea universităţii pe zona sa de competență și propune Senatului UPT aprobarea sau respingerea acestuia;
(14) îndeplineşte alte atribuţii specifice în domeniile sale de competență, stabilite de către Senat sau la solicitarea Preşedintelui Senatului UPT sau a Vicepreședintelui Senatului ce coordonează activitatea comisiei.